Edgars Stanga: uzspiestā mārketinga lēnā nāve


Edgars Stanga

"Nākotnes zīmoliem lielākās galvassāpes vairs nesagādās konkurenti, bet gan Holivuda, Youtube un citi aizraujošas izklaides avoti, kuru saturam zīmola reklāmai nāksies pielīdzināties," atzīst Edgars Stanga, "Pagan Ogilvy" partneris un radošais direktors, mārketinga nozares profesionālis ar gandrīz 20 gadu pieredzes bagāžu. Rīgas Mārketinga nedēļas ietvaros turpinām interviju ciklu par mārketinga nozarei būtisko.


Kāds būs lielākais izaicinājums mārketinga vadītājam 2020. gadā?


Sadzīvot ar uzspiestā mārketinga lēno nāvi, kas ap šo laiku būs sasniegusi beigu fāzi. Patērētājs pārāk ilgi ir samierinājies ar to, ka zīmoli nepārtraukti pārtrauc mūsu filmas, mūzika un citu patērēto saturu. Mārketinga vadītāja izaicinājums būs pašam radīt mērķa auditorijai pievilcīgu saturu, pasniegt to neuzbāzīgi, pēc auditorijas ierosinājuma. Turklāt veidot to tādu, lai pārdodamā produkta komunikācija būtu konkurētspējīga ar auditorijas gaumi un prasībām pēc kvalitātes. Nākotnes zīmoliem lielākās galvassāpes vairs nesagādās konkurenti, bet gan Holivuda, Youtube un citi aizraujošas izklaides avoti, kuru saturam zīmola reklāmai nāksies pielīdzināties.


Kam būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība mārketinga nozarē Latvijā?


Kārdinājumam visu racionalizēt un neinvestēt laiku aizraujoša satura izveidē. Ja mēs paskatāmies uz reklāmas pauzi televīzijā, baneriem internetā vai zīmolu facebook profilos, kuros dominē telekomunikāciju, ātro aizdevēju un pārtikas lielveikalu reklāmas, tās vairs nav iespējams atšķirt, jo visi saka vienu un to pašu. Ar laiku izzūdot/izlīdzinoties unikālām produktu funkcionālām īpašībām, atšķirties var tikai ar emociju un aizraujošu saturu, kurā zīmoli nez kāpēc investē arvien mazāk. Dzird tikai racionālo informāciju no sērijas “pirmais aizdevums bez maksas”, “atdzesēts lasis bez galvas par EUR 2,50” un “izvēlies šo izdevīgo zvanu tarifu plānu”. Samērā nogurdinoši un vienmuļi…


Kāds, Tavuprāt, šobrīd ir nozīmīgākais digitālā mārketinga trends?


Pasaulē tā būs vien vecā labā Google AdWords pirkšana. Jo ja tevi pēc attiecīgiem meklēšanas vārdiem nevar atrast Google, tu faktiski neeksistē digitālajā vidē.


Kādēļ būtiski apmeklēt vismaz vienu mārketinga nozares pasākumu ik gadu?


Lai neierūsētu.

#radošums #intervija #mārketings #konference

Meklēt pēc atslēgvārdiem
No tags yet.
Arhīvs