Atskats: kā piesaistīt atbilstošākos talantus Tavam biznesam?

 

 

14. septembrī tikāmies pirmajā projekta VIEDA DARBA VIETA rudens cikla plenērā “Talanti Tavam biznesam”, kurā meklējām atbildes uz jautājumu, kā identificēt savam uzņēmumam piemērotākos cilvēkus. Visi zina, cik grūti ir atrast labus darbiniekus un cik dārgi izmaksā nepareizi vai sasteigti lēmumi pareizo darbinieku atlasē. Nedaudz atskatīsimies uz to, kādi bija būtiskākie secinājumi pēc plenēra apmeklēšanas.

 

Apskatot globālās tendences darbinieku piesaistē, pasākuma moderatore un lektore “ERDA” vadītāja Zane Čulkstēna atzina, ka 38% darba devēju pasaulē pašlaik saskaras ar grūtībām atrast darbiniekus. Turklāt nepareizā kandidāta izvēli Zane salīdzināja ar zaudējumiem uzņēmumam, kas mērāmi 15 ikmēneša bruto algu apmērā. Ne velti pasaules veiksmes stāsta Google viceprezidents un personāla vadītājs Laszlo Bock ir teicis: “Pie ierobežotiem līdzekļiem savus HR resursus vispirms ieguldiet atlasē.

 

Kā biežākās kļūdas darbinieku atlasē minētas saziņas trūkums pēc pirmā kontakta, pārāk ilgs un haotisks atlases process, paviršas intervijas, atgriezeniskās saites trūkums un neiejūtīgs atteikums. Rezultātā  42% no kandidātiem, kam ir bijusi slikta pieredze darba meklējumos, atzīst, ka nekad vairs nepieteiksies darbā konkrētajā uzņēmumā, turklāt 34% ir gatavi ar savu negatīvo pieredzi dalīties sociālajos medijos. Nenoliedzami – internets ir kandidātu pieredzes sākumpunkts.

Būtisks ieteikums, kas noteikti jāņem vērā, lai veiksmīgi identificētu savam uzņēmumam piemērotus kandidātus un vienlaikus atstātu labu iespaidu par uzņēmumu – visai kandidāta pieredzei ir jāatspoguļo zīmola un uzņēmuma kultūras unikalitāte.

 

Runājot par efektīvām jaunu darbinieku piesaistes metodēm, Zane kā primāro atzīst esošo darbinieku ieteikumu programmas, kas noteikti jābalsta ne tikai darbinieku finansiālā ieguvumā, bet jāapvieno arī ar spēļu un atzinības elementiem. Savukārt Ieva Orinska, “Tele2 Shared Service Centre” personāla vadītāja, dalījās pieredzē, kā veiksmīgi radīt un dzīvot savu uzņēmuma stāstu un pašu spēkiem ar to piesaistīt arvien jaunus vēstnešus-darbiniekus.

Liela uzmanība jāpievērš karjeras mājaslapās ievietotai informācijai, kur jāatspoguļo uzņēmuma kultūra, jārada attiecīgā sajūta par uzņēmuma iekšējo vidi un vērtībām, jo īstā kandidāta izvēles pamatā noteikti ir fokuss uz kandidāta atbilstību uzņēmuma kultūrai. Vēl kāds nozīmīgs ieteikums – jārada iespēja viegli un ātri pieteikties vakancei – ideālā gadījumā pieteikšanās nedrīkst aizņemt vairāk par 10 minūtēm. Šī faktora aktualitāti pierāda fakts, ka 78% no kandidātiem būtu gatavi pieteikties darbam, izmantojot savu viedtālruni.

 

“Infogram” pārdošanas vadītājs Lauris Lietavietis, apskatot laba darbinieka būtiskas īpašības, akcentēja zinātkāri, spēju un vēlmi mācīties, iniciatīvu, darba ētiku un, neapšaubāmi, inteliģenci, uzsverot, ka izcilība ir process – uzņēmums var ļaut darbiniekiem kļūt izciliem.

Ielūkoties ekspertu tiešraides diskusijas video iespējams VIEDA DARBA VIETA Facebook lapā šeit.

 

Tiksimies nākamajos plenēros:

  • 12. oktobrī: Darbinieku iesaiste un lojalitāte,

  • 9. novembrī: Interjers uzņēmuma un darbinieku attīstībai,

  • 7. decembrī: Vadīšanas stratēģija.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload

CONTACT US

​​Office: +371 26824428

Rīga: Rūpniecības iela 30,

Valmiera: Purva iela 12A.

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE