CONTACT US

​​Office: +371 26824428

Rīga: Rūpniecības iela 30,

Valmiera: Purva iela 12A.

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE

FOLLOW US HERE

Ainārs Ščipčinskis: nepieciešams deklarēt zīmola "dzīves jēgu"

 

Lai rosinātu diskusiju par mārketinga nozarē aktuāliem jautājumiem, Rīgas Mārketinga nedēļas ietvaros uzsākam interviju ciklu ar nozares profesionāļiem. Šķita gluži loģiski uz sarunu kā pirmo aicināt Aināru Ščipčinski, "McCann Worldgroup Latvia" dibinātāju un partneri, jo kā joko Aināra kolēģi: kas bija pirmais – reklāma vai Ainārs  to nezina neviens. Mārketinga komunikācijā Ainārs Ščipčinskis strādā kopš 1995. gada, bijis Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents un vairāku starptautisku reklāmas festivālu žūrijas loceklis. Šobrīd Ainārs konsultē uzņēmumus mārketinga komunikācijā.

 

 

 

Kāds būs lielākais izaicinājums mārketinga vadītājam 2020. gadā?

 

Ar katru gadu palielinās pieejamo datu daudzums, un palielinās iespējas efektīvāk uzrunāt auditoriju. Tas padara darbību digitālajā vidē arvien izaicinošāku. Līdzās nevainojamam produktam vai pakalpojumam, veiksmīgam zīmolam ir jābūt ne tikai relevantam auditorijas kultūrai, bet jādeklarē arī sava “dzīves jēga” – kādu labumu no zīmola darbības gūst sabiedrība. Izaicinoši tas ir tāpēc, ka sociālie tīkli izgaismo katru neatbilstību deklarētajiem mērķiem, zīmols ir kā nekad iepriekš caurspīdīgs. Par ko zīmols iestājas un kā patiesībā rīkojas, tagad ir visiem skaidri redzams.  Tāpēc vairs nepietiek ar aģentūras izdomātu zīmola stāstu vien, stāstam jābūt autentiskam, sakņotam realitātē. Nodrošināt ne tikai aizraujošu stāstu, bet arī tam atbilstošu reālu zīmola (arī uzņēmuma un tā darbinieku) rīcību ir liels izaicinājums.


Kam būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība mārketinga nozarē Latvijā?

 

Latvijā digitālā satura ražošana arvien ir attīstības sākuma stadijā - ir tikai nedaudzi zīmoli, kas investē nozīmīgus resursus digitālajā vidē un nedaudzi uzņēmumi, kas piedāvā kvalitatīva satura veidošanu. Digitālajā vidē esam, bet bieži neatbilstoši auditorijas kultūras kontekstam un visbiežāk garlaicīgi un auditorijai nenozīmīgi. Digitālajā vidē zīmoliem ir lielas iespējas, bet tās izmantot mums vēl ir jāmācās.

Kāds šobrīd ir nozīmīgākais digitālā mārketinga trends?

 

Personalizācija. Tiešs kontakts ar konkrētu cilvēku, nevis abstraktu auditoriju. Un mobilitāte.

Bet te arī virkne sarežģītu jautājumu. Kā būt relevantam sarunas partnerim tik daudz un dažādiem cilvēkiem? Kā organiski iekļauties auditorijas kultūras laukā? Kā būt kaut nedaudz nozīmīgam auditorijas dzīvē? Kā būt pietiekami ātram komunikācijā? Kā zīmolam komunicēt mobilā telefona ekrānā?


Kādēļ būtiski apmeklēt vismaz vienu mārketinga nozares pasākumu ik gadu?

 

Inovācijas notiek nepārtraukti, ir neizdevīgi būt lēnākam par konkurentiem un atpalikt par gadu. Kur nu vēl ilgāk! :)

 

 

 

 

 

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload