CONTACT US

​​Office: +371 26824428

DarbaVieta, Rūpniecības iela 30,

Rīga, LV-1045

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE

FOLLOW US HERE

CUBE: cilvēki internetu skenē, nevis lasa

 

“Lietojamība ir daļa no zīmola pieredzes. Ja tā digitālā klātbūtne būs ērta un saprotama, tā vērtība celsies,” atzīst Edgars Kuzmins, aģentūras CUBE radošais direktors. Sarunā ar CUBE vadītāju Ansi Šķibustu un projektu vadītāju Viesturu Kanču nonācām pie atziņas, ka internetu lietotāji šobrīd skanē, nevis lasa. Turklāt lielākais izaicinājums digitālajām aģentūrām ir aizvien spēt padarīt zīmolu interneta vidi ērtu arī mobilajās ierīcēs.

 

Kādi ir lielākie izaicinājumi šī brīža aģentūras darbam un nozarē kopumā?

 

Panākt maksimāli labāko rezultātu par minimāliem līdzekļiem – sabalansēt laika resursu ar termiņiem, kvalitātes latiņu, ko iekšēji vēlamies izpildīt. Tas attiecas gan uz izstrādes pusi, gan dizainu, gan komunikāciju ar klientiem. Spēja sabalansēt lietas dinamiskā darbā.

Vēl jāuzsver, ka mainās paradumi. Mobilās ierīces daudziem kļūst kā primārais ekrāns. Tas ir liels izaicinājums, ar ko mēs cīnāmies. Mums ir mobile first princips – lai vispirms konkrēto kampaņu var norealizēt mazajos ekrānos un tad virzāmies uz augšu desktop virzienā. Arī skatoties pēc tendencēm mobilais apmeklējums mājaslapām ir milzīgs. Protams, tas ir atkarīgs no mediju kanāliem un reklāmas. Turklāt ekrāni ir palikuši ļoti dažādi ar dažādām izšķirtspējām un dimensijām. Tas ir daudz sarežģītāk, lai uz visām ierīcēm viss tiktu attēlots, kā jābūt.

 

Kādas ir Jūsu šī gada prioritātes?

 

Tā kā mēs neesam tirgū lētākie, bet cenšamies piedāvāt maksimālu kvalitāti savos pakalpojumos, mums ir svarīgi to noturēt, sasniegt noteiktu eksporta apjomu un vēl strādājam pie web satura divīzijas attīstīšanas. Bieži visam, ko radām, vajadzētu iet roku rokā ar saturu, tāpēc šobrīd pie tā aktīvi strādājam. Ja vēsturiski mēs bijām ļoti spēcīgi tieši risinājumu izstrādē, bet saturs bieži bija klienta vai trešās puses ziņā, saskārāmies ar situācijas, kad saturs tiek radīts tāds, ka šo mājaslapu pat negribējās likt mūsu portfolio. Šobrīd ejam uz to, lai varētu piedāvāt pilnu servisu – arī satura izstrādi, video. Bieži strādājam ar tādiem projektiem, kas klasiski nesaistās ar digitālās aģentūras projektu, bet labprāt pieņemam izaicinājumus un strādājam gan ar video, gan dažādiem ekspermentāliem projektiem. Principā ar visu, kas dzīvo ekrānos.

Pēc būtības saturam būtu jābūt primārajam, jo tieši to vēlas paust mūsu klienti. Konceptuāli būtu jābūt tā – content first, tehnoloģiski – mobile first.

 

Jūs sakāt, ka internetu vēlaties padarīt par patīkamu vietu, kur cilvēkiem uzturēties – kā to panākat?

 

Mūsu galvenais princips ir, lai mūsu radītie risinājumi ir ērti lietojami. Jo gala lietotājs ātrāk var paveikt sev nepieciešamās lietas – samaksāt par elektrību, nopirkt telefonu, jo laimīgāks viņš būs ar šo piedāvāto servisu. Katram noteikti ir bijušas situācijas, kad tu mēdz ko iegādāties internetā, un ja tas nav ērti un ātri, tava attieksme pret šo konkrēto zīmolu sāk mainīties. Lietojamība ļoti spēj mainīt tavu pieredzi ar konkrēto zīmolu un tas savukārt veido zīmola tēlu. Iespējams, ka šis zīmols TV klipos sevi pozicionē kā skaistu un sola nezin ko, bet kad tu ieej zīmola interneta pasaulē, tur nav tā rožainā bilde, ko tas piedāvāja sākumā.

Tas ir stāsts par lietojamību – mums ir lietojamības arhitekti, kas izplāno, kā tam būt un ko vajadzētu darīt, lai izvairītos no dažādiem klupšanas akmeņiem. Tā ir arī viena no mūsu galvenajām atšķirībām no mazākajām aģentūrām – mēs ieguldām ļoti lielu daļu laika izpētes posmā, lai tiktu līdz labākajam risinājumam. Tiek atrasts pamatojums, kam ticam mēs un tic arī klients, jo to var balstīt uz konkrētu pieredzi. Visa pamatā ir psiholoģija un ieradumi, pie kuriem cilvēki ir pieraduši, lietot internetu.

 

Kādus praktiskus padomus varat dot uzņēmumiem, kuri pie savas digitālās vides lietojamības strādā paši?

 

Pats vienkāršākais, ko darīt klientam vai uzņēmumam, lai arī kādu jomu viņš pārstāvētu, ir pajautāt 5 saviem draugiem viedokli darbā ar mājaslapu. Esot šī uzņēmuma pārstāvis, tu bieži vien neiedomājies par lietām, kas tev varētu nebūt ērtas. Mēs visi zinām stāstu par VID EDS sistēmu, bet tai pat laikā ir citas sistēmas, par kurām neviens nesūdzas.

Vēl būtiski ir mājaslapu teksti – cilvēki mājaslapās neiet lasīt garus aprakstus. Lietotāju uzmanība ir diezgan īsa, un visam lapas saturam ir jābūt koncentrētam, labi sastrukturizētam un viegli nolasāmam. Neviens negaida, ka mājaslapā par produktu būs 5 A4 lapas. Turklāt jāatceras, ka internetu cilvēki nelasa, bet skanē.

Tāpat atskatoties uz jau taisītām mājaslapām, kurām mēnesī ir virs 10 000 apmeklētāju, var novērot dažādas tendences, kas strādā un kas nestrādā. Nav jābaidās arī pašpikot no pasaules lielajiem piemēriem – Google, Amazon, kas iegulda miljonus sava interneta resursu attīstībā.

 

Kāda būs pievienotā vērtība jūsu pieredzes stāstam Mārketnīcas viesistabā?

 

Runājot tieši par web izstrādi par konkrētām, praktiskām lietām tiek stāstīts ļoti reti – ir atsevišķi semināri par kādu aspektu, piemēram, par SEO. Ne visiem ir zināms un saprotams, kā norit darbs pie mājaslapas izstrādes.

Vēl jāsaka, ka digitālais jau nekur nepazudīs. Manuprāt, katram mārketinga pārstāvim, lai arī kur viņš strādātu, būtu jāzina par digitālajām lietām, kas viņam agrāk vai vēlāk noderēs. Tādu pieredzi ir diezgan grūti gūt, ja neesi šajā jomā strādājis. Tāpēc dzirdot konkrētus tips & tricks, tas noteikti palīdzēs vairāk izprast procesus. Mēs stāstīsim par ļoti praktiskām lietām – mēģināsim paanalizēt savus darbus un paskatīties, ko un kāpēc darījām, kas izdevās un kas ne.

 

 

 Reģistrēties MĀRKETNĪCAS VIESISTABA pasākumiem iespējams ŠEIT.

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload