CONTACT US

​​Office: +371 26824428

DarbaVieta, Rūpniecības iela 30,

Rīga, LV-1045

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE

FOLLOW US HERE

Abnormal aģentūra: zīmols kā patērētāju dzīvesstila sastāvdaļa

 

“Zīmolu vidū nepārtraukti noris cīņa par cilvēku brīvajiem laika resursiem un par to, kā tu ar savu īpašo stāstu sāksi runāt ar patērētāju vienā valodā – kurā brīdī stāsts kļūs abām pusēm kopīgs,” sarunā ar netradicionālo risinājumu aģentūru “Abnormal” atzīst aģentūras līdzdibinātāja Ilze Kalniņa. Ilze kopā ar aģentūras radošo vizionāru Raimondu Plataci ir pārliecināti, ka rezultātā patērētājs nopērk nevis pašu produktu, bet gan sajūtas par to. Ar Ilzi un Raimondu tiksimies 19. aprīļa Mārketnīcas viesistabas pasākumā, kurā centīsimies rast atbildes uz jautājumu, kāpēc lifestyle mārketingā pieredze ir zelts.

 

 

Kas "Abnormal" aģentūrā pašlaik ir prioritāšu saraksta augšgalā?

 

Raimonds: Mums šobrīd ir identitātes krīze. Mēs nespējam sevi ielikt nevienā rāmī. Mēs sākām kā netradicionālo risinājumu aģentūra un tagad esam pārauguši par aģentūru, kas izzina to, kādi ir mūsu klienti un atrod formu un veidu, kā viņiem jēgpilni integrēt savu zīmolu pasākumos. Tas ir ceļš, kurš BTL mārketingā nav ar definīcijām noformulējams – tāpat kā ar cilvēkiem, vienam patīk zila kleita, otram sarkana.

Ja mēs kādreiz stāstījām, ka BTL mārketingā apvienojam redzi, dzirdi, smaržu, garšu un tausti, tad tagad ir vēl viena – sestā maņa – sajūta par zīmolu. Tu to iegūsti ikdienā, patērējot sociālos tīklus, runājot ar draugiem vai no personīgās pieredzes. Rezultātā izveidojas vidējais Status Quo, un tad tu to vai nu pieņem vai nepieņem par sev atbilstošu.

 

Ilze: Ļoti bieži mums aģentūrā liekas, ka strādājam iekšējā burbulī un tādā brīdī saprotam, ka pieredze ir maita. Jo zināšanas, kas iegūtas no citu pieredzes, ir ļoti grūti mainīt. Piemēram, ja citam ir bijusi negatīva pieredze, tu no tā ļoti viegli iespaidojies. Informācijas ir bijis tik daudz un kādēļ gan tev piecreiz pašam mēģināt, ja vienreiz vari draugam pajautāt. Cilvēki ir pieraduši dzīvot shortcutos – viņi nepārkāpj saviem iekšējiem griestiem. Bet zīmolu mārketingam ir tik daudz integrācijas iespēju.

 

Ja šo laikmetu varam raksturot kā cīņu par uzmanību, tad kā zīmolam ar savu vēstījumu kļūt pamanāmam?

 

Ilze: Bieži vien pietiek ar foršu un pavisam mazu pieredzi, lai patērētājs vēlētos nopirkt produktu. Pašlaik strādā stāsta stāstīšana par zīmolu caur kādu pasākumu vai random act of kindness lietām, kad zīmols tevi pārsteidz. Piemēram, tu ej uz darbu un zinot, kāda ir cilvēku plūsma, zīmols tai rītā dala siltu tēju vai kafiju. Tici man, tu pie pirkšanas atcerēsies to patīkamo sajūtu, ko zīmols tev sniedzis. Varētu teikt, ka nepārtraukti zīmolu vidū noris cīņa par cilvēku brīvajiem laika resursiem un par to, kā tu ar savu īpašo stāstu sāksi runāt ar patērētāju vienā valodā – kurā brīdī stāsts kļūst abām pusēm kopīgs. Rezultātā tu nopērc nevis produktu, bet sajūtas par to – tas ir lēmums sajūtu līmenī.

 

Kāpēc pieredze ir zelts?

 

Raimonds: Mūsu jomā pieredzes izpausmi var salīdzināt ar akvaparku. Tu vari redzēt vides plakātos reklāmu par akvaparku, vari dzirdēt radio ūdens šļakatas fonā vai priecīgus bērnus, kas tevi aicina apmeklēt šo akvaparku un piedzīvot līdzīgas emocijas. Savukārt, tas, ko piedāvājam mēs, ir reāli saprast, kā tas ir – šļūkt pa šo akvaparka cauruli. Vai vismaz reāli iedot tev to gumijas piepūšamo riņķi un tad tu pats izlem – šļūkt vai ne. Piemēram, iztēlosimies, ka no Riga Plaza 5. stāva tu vari nobraukt nevis ar liftu vai nokāpt pa kāpnēm, bet nošļūkt pa trubu, iegūstot sajūtu, kā ir šļūkt pa trubu akvaparkā. Mēs iedodam vēl papildu līmeņus – sajūtas, adrenalīnu, piedzīvojumus, atmiņas. Tad patērētājs saprot, kas ir tā reklāmas ziņa – tu to izfiltrē caur visām savām maņām un sajūtām.

 

Kāda būs galvenā vērtība tiem, kas atnāks uz Mārketnīcas viesistabas 19. aprīļa pasākumu?

 

Raimonds: Tas būs stāsts par klientu pieredzi ar zīmolu ārpus saviem klasiskajiem mediju kanāliem – kā veidot šo pieredzi, kāpēc tā ir svarīga un kāpēc pieredze mūsdienās strādā. Budžets katram zīmolam ir noteikts, bet jautājums ir par to, kā tas tiek izmantots – tiek ielikta reklāma presē, televīzijā vai netradicionālajos risinājumos. Tā ir tava izvēle. Ļoti bieži tas ir atkarīgs no tā, cik konservatīvs tu esi. Diez vai varētu paļauties uz to, ka reklāma televīzijā atrisinās visas tavas problēmas. Turklāt mūsdienās mēs dzīvojam trijos ekrānos – televizorā, planšetē vai datorā un telefonā. Kurā brīdi pieredzēt konkrētā zīmola pieredzi? Tas ir jautājums par patērētāja laika resursu – kurā brīdī šis resurss tiek iegūts no cilvēka dzīvesstila, un zīmols kļūst par tā sastāvdaļu. Bieži ir situācijas, kad zīmoli nemāk uzrunāt patērētāju, vienkārši eksistē Facebook un nesaprot, kāpēc tev neseko, bet citiem seko.

 

Ilze: Mēs caur piemēriem parādīsim šīs dažādās formas, kā cilvēkiem dot iespēju pieredzēt zīmola stāstu vai pašu zīmolu, nedomājot konkrēti par tradicionālām lietām, ko cilvēki ļoti asociē ar pieredzi – kā zīmolam reducēties uz to, ko tas vēlas pateikt, un kā vienlaikus būt saprotamam un unikālam.

Ja tev liekas, ka zilais vadiņš ir jāsavieno tikai ar zilo vadiņu, tad mēs palīdzēsim ieraudzīt to, ka ir vēl citu krāsu vadiņi un ka arī tie līmējas kopā, ja tu paskaties plašāk. Mūsu meistarklasē teorētiskā daļa tiks papildināta ar darbnīcu, kurā katram tiks dota iespēja līdzdarboties un "vienot vadiņus” konkrētām kampaņām.

 

 

 Reģistrēties MĀRKETNĪCAS VIESISTABA pasākuma "Pieredze ir zelts!" 19. aprīlī iespējams ŠEIT.

 

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload