CONTACT US

​​Office: +371 26824428

DarbaVieta, Rūpniecības iela 30,

Rīga, LV-1045

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE

FOLLOW US HERE

Kristaps Siliņš: kalkulēts risks kā veiksmes kritērijs

 

 

Liela vērtība ir paskatīties uz lietām ar stulbām acīm no tāda neko daudz nezinoša garāmgājēja perspektīvas. Tad var pamanīt to, kas pa īstam ir būtisks cilvēkam, kurš bakstās gar to nabaga plauktu Rimi un domā, kuru jogurtu viņam nopirkt,” atzīst radošās aģentūras "McCANN Rīga" un stratēģiju aģentūras “White Label” stratēģiskais vadītājs Kristaps Siliņš. Sarunā Kristaps stāsta par aģentūras plāniem parādīt Rīgu kā jaudīgu un radošu cilvēku pilnu adresi pasaules kartē un ieskicē par tuvojošos "Mārketnīcas viesistabas" pasākumu “Pieredze ir maita!”.

 

Kas pašlaik ir Jūsu aģentūras darbu fokusā?

 

Mūsu aģentūras lielais fokuss šobrīd ir izrauties ārpus Latvijas un uzlikt Rīgu uz pasaules kartes. Pastāstīt, ka ir tāda adrese – Rīga, un kruta adrese. Mēs gribam parādīt, ka te ir ļoti jaudīgi un radoši cilvēki, kas spēj konkurēt ar citām valstīm. Otra lieta – mēs šobrīd slīpējam mūsu kvalitāti un risinājumus, lai mēs spētu labi performēt arī citās valstīs. Un vēl mums šogad ir arī mācīšanās gads. Mēs taisām paši savas metodes un mācāmies viens no otra iekšēji komandā, kā arī mācām klientus un praktikantus.

 

Tad jau piedalīšanās "Mārketnīcas viesistabā" sasaucas ar aģentūras šī gada mērķiem.

 

Jā, mūsu aģentūras koncepta pamatā ir ideja par kalkulētu risku, tādēļ arī “Mārketnīcas viesistabā” esam izvēlējušies tēmu “Pieredze ir maita!”. Lai mēs gūtu lielu uzmanību un labus rezultātus klientam, mums jāveido stratēģijas un kampaņas, kas vēl nav bijušas, bet to ir grūti izdarīt, ja tu balsties uz savu vai konkurentu pieredzi. Šī “Mārketnīcas viesistabas” pasākuma mērķis ir iedvesmot, lai dalībnieki vairāk domātu par kalkulētu risku – kā to ieviest savā biznesa stratēģijā, komunikācijā un produkta attīstībā. Tas ir aizgūts no finanšu nozares – tu nevari nopelnīt, ja tu neriskē. Nav tāda lieta kā pusdienas par brīvu. Ja tu gribi kaut ko sasniegt, tev ir jāriskē vairāk nekā citiem.

 

Kā ir labāk – ar vai bez pieredzes?

 

Aģentūrā vienmēr dodam domāt stratēģijas tiem stratēģiem, kuri konkrētajā jomā nav spēcīgi. Ja kāds ir veidojis jogurta, aviokompānijas vai telekomunikāciju stratēģijas, tad nākamais klients šim stratēģim noteikti būs no citas nozares. Liela vērtība ir paskatīties uz lietām ar stulbām acīm no tāda neko daudz nezinoša garāmgājēja perspektīvas. Tad var pamanīt to, kas pa īstam ir būtisks cilvēkam, kurš bakstās gar to nabaga plauktu Rimi un domā, kuru jogurtu viņam nopirkt. Savukārt, ja tu jau 3 gadus esi strādājis jogurta uzņēmumā, tad visticamāk tu zini pārāk daudz par jogurta sastāvdaļām un pārējām detaļām. Labāk tajā brīdī pieslēgt kādu, kurš māk domāt, bet par to nozari neko daudz nezina. Tāpēc arī uzņēmumu īpašniekiem ir ļoti grūti uztaisīt reklāmu sev. Uzņēmums viņiem ir pārāk mīļš un svarīgs – tas ir kā viņu bērns. Un par to gribas izstāstīt visiem, bet sāpīgā patiesība ir tāda, ka nevienam tas īstenībā neinteresē. Nevienam nepatīk cilvēki, kas pārlieku daudz runā par sevi. Cilvēkam parasti patīk cilvēks, kas runā par viņu. Tāpēc uz biznesu ir vērts paskatīties tā mazliet vēsāk.

 

Ja runājam par kampaņu veidošanu, kāda ir Tava recepte veiksmīgai kampaņai?

 

Mēs, stratēģi "White Label", tās saucam par check listēm. Mēs čekojam, vai kampaņas atbilst mūsu kritērijiem. Kopējais modelis ir diezgan sarežģīts, bet noteikti skatāmies, lai ideja, kas ir kampaņas pamatā, atbilst diviem kritērijiem – lai tā būtu patiesa un ne triviāla. Piemēram, nedrīkst teikt, ka zobu pasta padarīs tevi laimīgu, ja tas acīmredzami nav patiesi. Otrs – kampaņa nevar būt triviāla. Attiecīgi atkal varu minēt piemēru par zobu pastu – tā ir jau dzirdēta. Tātad šis konkrētais piemērs neatbilst abiem diviem kritērijiem. Ja kampaņa tiek balstīta uz ko patiesu un līdz šim neredzētu, tad tā jau būs puse no uzvaras.

 

 

 

 

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload