CONTACT US

​​Office: +371 26824428

DarbaVieta, Rūpniecības iela 30,

Rīga, LV-1045

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE

FOLLOW US HERE

Ulrika Plotniece: par sievietes lomu reklāmas industrijā

 

Pasaulē vien 3% sieviešu ir radošās direktores un 25% sieviešu strādā radošajā komandā. Vienlaikus esot pierādīts, ja sievietes strādā aģentūrā vadošos amatos, aģentūra ir finansiāli ienesīgāka,” stāsta DDB Latvija radošā direktore Ulrika Plotniece. Sarunā ar Ulriku par dzimumu disproporciju reklāmas nozarē un viņas pieredzi Kannu Lauvās – ar atziņām no festivāla Ulrika dalīsies arī "Mārketnīcas ekspertu dienā".

 

 

- Ulrika, pašreiz esat viena no retajām radošajām direktorēm Latvijā – šajā amatā būtiskā pārsvarā strādā vīrieši. Esat teikusi, ka "tā nav pirmās vietas sajūta, drīzāk – viens pats džungļos sajūta". Kādi ir jūsu lielākie izaicinājumi šajā amatā?

 

Mainot pozīciju no tekstu autores uz radošo direktori, lielākais izaicinājums bija sākt vadīt komandu bez iepriekšējas pieredzes vadītājas amatā. Turklāt vadīt cilvēkus, ar kuriem līdz tam biju līdzvērtīgās pozīcijās. Tā bija liela atbildība – tolaik nepratu to sadalīt starp sevi un komandu. Un ja līdz tam man nebija īsti gala vārds attiecībā uz radošiem procesiem un rezultātu, tad no tā mirkļa es biju tā, kura pieņēma būtiskus lēmumus, kāda būs kampaņa un kā tā izskatīsies. Mācījos darot, un brīžiem tas bija ļoti skarbi un emocionāli grūti. Pēc pāris gadiem mums bija vadītāju apmācības, kurās beidzot apstiprināju arī teorijā to, ko biju iemācījusies pati no savas pieredzes darbībā. 

Kannās par šo tēmu – sievietes radošajā nozarē un vadošos amatos – bija daudz lekciju un diskusiju. Man patika, kā Sindija Galopa to formulēja: ja starp daudziem vīriešiem vadītājiem ir viena sieviete vadītāja, viņai nekas cits neatliks, kā pārņemt vīriešu vadības stilu, savukārt, ja būs vairākas sievietes, tad var veidoties jauna vadītāju kultūra. Un vēl izskanēja interesanta doma, ka arī vadītājiem nepieciešami mentori. Vispār pasaules reklāmas nozarē mentorēšana ir veids, kā mācīties un augt, neatkarīgi no tā, kādā pozīcijā esi. Viens no maniem izaicinājumiem ir saglabāt savu autentisko vadības stilu un otrs – līdzsvarot atbildību ar vieglumu, rotaļīgumu, bez kura radošais process nevar notikt. 

 

 

- Jau ieminējāties par Kannu Lauvu reklāmas festivālu – pērnajā gadā tajā piedalījāties kā See It Be It programmas dalībniece, kurā iekļuva tikai 15 sievietes no visas pasaules. Kādas ir būtiskākās atziņas no festivāla?

 

Atziņu ir daudz un ar dažām padalīšos savā prezentācijā "Mārketnīcas ekspertu dienā". Kopumā visu savu Kannās iegūto pieredzi varu sadalīt divās lielās daļās – viena ir par reklāmas nozari un aktualitātēm tajā un otra par sieviešu īpatsvaru reklāmas nozarē radošajās pozīcijās. 

Pirmās tēmas pamatdiskusijas bija par big data un tehnoloģijām, to ietekmi uz nozari, kā arī atgriešanos pie saknēm un storytellinga, kas tomēr ir visa pamatā. Vairāki stāsti bija par klienta un aģentūras attiecībām, savstarpējo uzticēšanos un uzdrīkstēšanos kopīgi riskēt un lēkt nezināmajā, lai radītu ko jaunu. Arī otrajā sadaļā bija vairākas interesantas atziņas. Kannas jau trešo gadu, ja nemaldos, ir radījušas jaunu darbu kategoriju “Glass Lion”. Tā ir kategorija, kas piešķir augstāko apbalvojumu par pārmaiņām sabiedrībā, par idejām, kuras maina pasauli attiecībā uz dzimumu nevienlīdzību, netaisnību un iesūnojušiem stereotipiem. Šī tēma Kannās ir “karsta”, tāpēc arī izveidota See It Be It programma, kas aktualizē dzimuma disproporciju reklāmas nozarē. Pasaulē vien 3% sieviešu ir radošās direktores un 25% sieviešu strādā radošajā komandā. Vienlaikus esot pierādīts, ja sievietes strādā aģentūrā vadošos amatos, aģentūra ir finansiāli ienesīgāka. Interesanti, ka pēc pētījumiem vīrieši sevi pārvērtē apmēram par 30%, kamēr sievietes sevi līdz galam nenovērtē – arī par 30%. Līdz ar to vīrieši vieglāk pieņem jaunus izaicinājumus, bet sievietes grib būt 100% drošas, ka spēs uzņemties saistības un atbildību. Savukārt no darba devēju perspektīvas – vīrieši tiek pieņemti darbā, izvērtējot viņu potenciālu, bet sievietes – pēc iepriekšējas pieredzes. 

 

 

- Kas reklāmas industrijā strādājošajiem būtu jāņem vērā, lai 2017. gads tiktu aizvadīts veiksmīgi?

 

Mēs, DDB komanda, noslēdzot gadu, izvirzījām jaunu tēmu 2017. gadam – reality check. Ņemot vērā 2016. gada politiskos notikumus, ir skaidrs, ka mēs, reklāmisti, dzīvojam ierobežotā informācijas laukā un pārsvarā dzirdam un lasām tos viedokļus, kas sakrīt ar mūsu pārliecību. Bet tur, ārā, ir daudzas paralēlas realitātes – katrai no tām sava informācijas telpa un katrā no tām – sava taisnība. Ja mēs gribam izprast mūsu auditoriju un palīdzēt zīmoliem to uzrunāt, mums ir jāsaprot, kā viņi domā un kas viņus uztrauc, pat ja mums pašiem personīgi tas nešķiet pieņemami. 

 

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload