CONTACT US

​​Office: +371 26824428

DarbaVieta, Rūpniecības iela 30,

Rīga, LV-1045

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE

FOLLOW US HERE

Edgars Pētersons: Neaizmirst par pašu produktu

Foto: Mareks Gaidamovičs 

 

“Atbilstība auditorijai ir jāizmanto, lai veidotu labāku un interesantāku produktu,” uzskata radošās aģentūras “Weekend” stratēģiskais plānotājs un partneris Edgars Pētersons. Ar uzkrāto pieredzes bagāžu darbā ar Latvijas vadošajiem zīmoliem, Edgars dalās iespaidos par to, kas mūsdienu mainīgajā vidē mārketinga vadītājam palīdz būt veiksmīgam. Pavisam drīz ar Edgaru tiksimies arī jaunajā “Mārketnīcas viesistabas” sezonā.

 

Kāds šobrīd ir lielākais izaicinājums, esot mārketinga vadītājam?

 

Manuprāt, lielākais izaicinājums ir tāds, ka mūsdienu pasaulē, kurā ir tik daudz [informācijas, komunikācijas] kanālu, arī auditorija kļūst arvien fragmentārāka un notikumi attīstās daudz ātrāk. Piemēram, produkta izstrādes laiks līdz gatavam produktam arvien samazinās. Lielākais izaicinājums šajos mainīgajos apstākļos ir saglabāt konsekvenci gan zīmolam, lai tas neizplūst un neizšķīst gabalos, gan arī, lai tīri praktiski tiktu nodrošināta laicīga kampaņu plānošana un realizēšana, vienlaicīgi spējot reaģēt uz noteiktiem notikumiem komunikācijā. Skaidrs, ka komunikācijas materiālu izstrādei ir nepieciešams laiks, bet šī mainīgā vide visu laiku pārbīda termiņus un padara tos aizvien izaicinošākus.

 

Bieži vien mārketinga vadītājs uzņēmumā ir cilvēks-orķestris, kam jābūt gan pragmatiskam stratēģim, gan radošam ideju ģenerētājam – Tavs ieteikums, kā to veiksmīgi apvienot?

 

Tas ir atkarīgs no uzņēmuma lieluma. Lielajos uzņēmumos bieži vien mārketinga vadītājs no valdes vai vadības puses tiek uzskatīts par komunikācijas vadītāju. Patiesībā mārketinga vadītājam būtu jābūt vairāk stratēģiski domājošam, kurš var pārraudzīt gan komunikāciju, gan produkta attīstību, gan veiksmīgi sadarboties ar pārdošanas daļu. Turklāt viņa komandā ir cilvēki – uzticības personas – kas specifiski nodarbojas ar komunikāciju vai produkta izstrādi. Savukārt mazākiem uzņēmumiem mani ieteikumi būtu plānot laiku un resursus rūpīgi. Pozitīvi ir tas, ka mūsdienās daudzas lietas var veikt ar ārpakalpojumu palīdzību – var saņemt konsultācijas attiecībā uz zīmolu vai mārketinga plānu, kur nav nepieciešama ārpakalpojuma iesaiste no A līdz Z, bet tā ļoti palīdz sastrukturizēt domas un uzlikt punktus uz “i”. Runājot par pavisam maziem uzņēmumiem – neesmu gan Latvijā redzējis šādu praksi, bet mārketinga vadītājs var būt arī kā ārpakalpojums, kur viens cilvēks apkalpo vairākus uzņēmumus un principā pilda mārketinga vadītāja lomu.

 

Ar katru gadu nozarē vērojamas jaunas tendences, taču, ja runājam par tradicionālām vērtībām, kas, Tavuprāt, ir galvenie trīs vaļi, uz kā balstās veiksmīgs mārketings?

 

Pirmkārt, Tev ir jāpārzina un jāpazīst sava auditorija un tās vēlmes. Skaidrs, ka ārējās izpausmes, kultūras procesi un iegūtās atziņas gadu no gada var mainīties, bet nemainās tas, ka Tev savā auditorijā ir jāieklausās. Uzskats, kas attīstījās 90. gados un 2000. gadu sākumā, ka caur pētījumiem un tirgus izpēti vari izprast, kāds ir patērētājs un viņa vajadzības, bija ilūzija. Tagad arvien vairāk tiek vērtēta arī ne pilnībā statistiski apstiprināti un validi dati. Pietiek ar pāris sarunām autoostā, lai Tu labāk saprastu savu klientu. Otrs, kas, manuprāt, ir īpaši svarīgi – sekot līdzi tehnoloģiju attīstības tendencēm. Ar to es domāju, kādi jauni komunikācijas kanāli un ierīču kanāli attīstās. Par aktuālu tehnoloģiju var uzskatīt dažādos tirgos un arī Latvijā arvien izplatītākos reklāmas bloķētājus internetā, kas novāc banerus. Tāpēc jāseko līdzi, kā Tu ar savu komunikāciju un produktu vari to vai nu izmantot savā labā vai mainīties. Trešais, kas, manuprāt, bieži tiek aizmirsts, ir pats produkts, ko Tu tirgo, izplati vai par kuru iestājies. Jāatceras, ka ar komunikāciju vien produkta atšķirību nepanāksi. Tas, kas veido spēcīgu mārketinga platformu un zīmolu, dienas beigās ir pats produkts. Atbilstība auditorijai ir jāizmanto, lai veidotu labāku un interesantāku produktu.

 

Esi strādājis ar vadošajiem Latvijas zīmoliem – vai vari minēt kādu spilgtu un veiksmīgu piemēru zīmola attīstībā? Kas ir veiksmes pamatā?

 

Mans nozīmīgākais projekts bija LMT zīmola maiņa, kas ietvēra ne tikai vizuālā izskata veidošanu – logo un korporatīvo atbildību, bet tas galvenokārt tika balstīts jaunas ideoloģijas un jaunas pieejas izveidošanā, kā domāt par produktiem un pakalpojumiem. Tas tika veiksmīgi realizēts un man prieks, ka arī bez manas klātbūtnes attīstība pakalpojumu un produktu ziņā turpinās. Lai izveidotu šo ideoloģiju, tas prasīja četrus mēnešus darba, iesaistot praktiski visus departamentus un to vadītājus, arī pat zvanu centru darbiniekus.

 

Šī gada “Mārketnīcas viesistabas” jaunajā sezonā runāsim par mārketinga profesijas četrām sejām – vai vari nedaudz ieskicēt, ko dalībniekiem sagaidīt?

 

Šo četru semināru ciklu esam mēģinājuši veidot, atrodot virstēmu – kas ir mārketinga vadītājs kā profesionālis un kādas prasmēm viņam būtu jāpiemīt ikdienā, vadot kampaņas, veidojot zīmolus, apzinot savu auditoriju. Strādājot reklāmā 9 gadus, mani ļoti priecē, ka tādas tēmas kā zīmola vērtība, nepieciešamība pēc zīmola, mārketinga plāns un tamlīdzīgi – tās vairs nav aktuālas pamatizpratnē. Pirms 9 gadiem semināros man daudz nācās runāt par to, kas ir zīmols, kāpēc tas ir vajadzīgs, kā veidot mārketinga plānu. Taču tas, kam es gribu pieskarties "Mārketnīcas viesistabā", arī ietver zīmola izpēti, mārketinga plāna veidošanu un tamlīdzīgi, bet nevis apskatot to pamatlīmenī, bet runājot, kādas tendences mūs sagaida, kādi ir jaunākie veidi, kā domāt par zīmolu, tā izpēti, par mārketinga plānošanu un arī paskatīties, kas šo 9 gadu laikā ir sastrādāts Latvijā un pasaulē, kas ir labās prakses. Fokuss būs uz advancētāku pieeju, ietverot to, kas šajās pamattēmās ir aktuāls šodien un tuvāko divu, trīs gadu laikā. Un ar maksimāli praktisku ievirzi.

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload