CONTACT US

​​Office: +371 26824428

DarbaVieta, Rūpniecības iela 30,

Rīga, LV-1045

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE

FOLLOW US HERE

Domāt par nākotni, paliekot tagadnē

 

Foto: www.magnuslindkvist.com

 

“Mums būtu  mazāk jādomā par to, no kurienes mēs nākam, bet gan jākoncentrējas uz to, kurp ejam. Jābeidz apbrīnot citu radītus produktus un jāsāk domāt par to, kas vēl nav izgudrots un ko varam darīt lietas labā,” sarunā ar “iDEA HOUSE events” atzīst viens no pagājušā gada ietekmīgākajiem runātājiem pasaulē, zviedru izcelsmes futurologs Magnuss Lindkvists. Magnusu pavisam drīz varēs sastapt Rīgā – 23. oktobrī viņš viesosies biznesa inovāciju konferencē RIGA COMM.

 

Kādas šobrīd ir aktuālākās tendences pasaulē - ko pieprasa tirgus un uz ko būtu jākoncentrējas biznesam?

 

Aktuālākās tendences varētu iedalīt šādās tēmās:

  • Disruptori jeb pelēkie “izjaucēji”: uzņēmēji, kas bruņojušies ar jaunākajām tehnoloģijām un ambicioziem mērķiem, un vēlas veikt revolūciju nozarē.

  • Makroekonomikas “migla”: kurā virzienā ekonomika patiesībā virzās? Aiz mediju virsrakstiem un akciju tirgos atspoguļotā. Vai mēs augam? Vai tas ir ilgtspējīgi? Neviens to īsti nezina, un tas ir biedējoši.

  • “Uz sliekšņa...” Mēs gaidām, ka tūlīt notiks kaut kas nozīmīgs un liels. Un tieši tas padara mūs pasīvus – tas ir lielākais drauds [attīstībai].

  • Asimetrija: uzskatām, ka mūsu ienaidnieki un konkurenti ir “mazi” un neparedzami, bet vairāk tas tā nav.

 

Savukārt, runājot par to, uz ko būtu jākoncentrējas biznesam, minēšu trīs izaugsmes priekšnoteikumus. Pirmkārt, tā ir digitalizācija, taču ne šaurākajā šī vārda izpratnē. Ir jāmaina uzvedība, nevis tikai visās darbībās jālieto jaunākās tehnoloģijas. Otrkārt, varam teikt, ka pasaule ir kļuvusi par pakalpojumizācijas laikmetu. Cilvēki dzīvo laika badā, kā rezultātā  uz to iespējams pelnīt, pārdodot savu laiku citiem. Visbeidzot, jāizmanto “Rip off and Duplicate” koncepta būtība – nozodz ideju no citiem un atdarini. Piemēram, aizbraucot uz Kaliforniju un atvedot atpakaļ mājās, Zviedrijā vai Latvijā, labas idejas, kuras iespējams realizēt.

 

Jūs veicat dažādus pētījumus futuroloģijas jomā, vai varat minēt kādu piemēru – Jūsu pētījumu secinājumus, kas Jūs pašu visvairāk ir pārsteidzis?

 

Fakts, ka nākotne tika izgudrota tik nesen – 1901. gadā.

 

Nākotne lielākajai daļai sabiedrības šķiet tik mainīga un neparedzama, bet tomēr – kādi ir galvenie priekšnoteikumi, kas jāievēro, lai bizness attīstītos īstajā virzienā?

 

Ja kļūdieties, tad  ar lai tas neizmaksā daudz un sekas nav ilgstošas. Ļoti rūpīgi izsveriet, ar kādiem cilvēkiem izvēlaties strādāt vienā komandā un kurus no darba atlaižat. Un visbeidzot, ja jūs intuitīvi jūtat, ka lēmums vai rīcība liekas nepareiza – nedariet to.

 

["Keep your failures cheap and fast.
Be very careful about whom you hire and whom you fire.
If it feels wrong, don’t do it."]

 

Runājot par tehnoloģiju attīstību un apjomīgo informācijas plūsmu medijos, kādus praktiskus padomus iesakāt, lai tajā neapjuktu, bet izmantotu tikai savam biznesam visatbilstošākos risinājumus?

 

Iesaku fokusēties uz pašu galveno – kas ir jūsu klients, kādēļ viņš vēlas maksāt par jūsu pakalpojumu vai preci un ar ko tieši jūs varat viņam palīdzēt. Viss pārējais ir pakārtots. Ir jāspēj saskatīt, kuri ir vērtīgie instrumenti un rīki, kas šajā procesā var palīdzēt, un jānošķir, kas no tā ir tikai lieks troksnis.

 

Jūs pats nākat no Zviedrijas, arī mēs Latvijā sevi vairāk pieskaitām pie Ziemeļvalstu mentalitātes. Vai esat novērojis, kā mūsu mentalitāte ietekmē zinātnes un uzņēmējdarbības attīstību? Kas ir tas, kas mums vēl būtu jāmācās un  jāaizgūst, piemēram, no karstasinīgo spāņu mentalitātes?

 

Katra valsts tic, ka tā ir ar kaut ko īpaša un unikāla. Mums būtu  mazāk jādomā par to, no kurienes mēs nākam, bet gan jākoncentrējas uz to, kurp ejam. Jābeidz apbrīnot citu radītus produktus un jāsāk domāt par to, kas vēl nav izgudrots un ko varam darīt lietas labā. Šādas idejas var tapt jebkur – darbnīcā Valensijā, birojā Rīgā vai kalnu namiņā Zviedrijas ziemeļos.


Kur dzīvot ir vislabāk  – tagadnē, pagātnē vai nākotnē?

 

Ja mēs ignorējam pagātni, skatiens tagadnē nav visaptverošs. Savukārt, ja mēs pārāk kavējamies pagātnē, skatiens tagadnē aizmiglojas vēl vairāk. Lielāko daļu no sava laika mēs tomēr dzīvojam tagadnē, tikai 12% no laika veltot domām par nākotni. Es domāju, ka mums būtu vairāk laika jāvelta domām par nākotni, bet arī nepārspīlējot, lai nesākam apdraudēt apkārtējos, piemēram, esot pie automašīnas stūres.

 

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload