CONTACT US

​​Office: +371 26824428

DarbaVieta, Rūpniecības iela 30,

Rīga, LV-1045

info@ideahouse.lv

CREDENTIALS

SIA IDEA HOUSE

Address: Hospitāļu 36-18,Rīga, LV1013

Reg nr.: 40103265647
VAT nr.: LV40103265647
Bank: AS Swedbank
SWIFT: HABALV22
Konts: LV33HABA0551027209184

FOLLOW US HERE

FOLLOW US HERE

"iDEA HOUSE events": Pasākums ir sajūta

Foto: Jānis Vīksna

 

„iDEA HOUSE events” – pilna servisa pasākumu organizēšanas uzņēmums pastāv jau gandrīz četrus gadus. Šajā laikā organizēti vairāki komunikācijas nozarei būtiski pasākumi, tostarp Mārketinga un komunikācijas ekspertu diena un, sadarbojoties ar „Best Marketing International” – partneri Igaunijā, arī “Password” un konference „Best of Global Digital Marketing”. Nesen tapusi iecere jaunam projektam – „Mārketnīcas viesistaba”, kuru vadīs „Inspired Academy” pasniedzējs Jānis Kļaviņš. Sarunā ar 7guru savā skatījumā uz pasākumu organizēšanu no otras puses dalās Unda Krieviņa, Laura Prancāne un Linda Andersone.

 

Kā jūs sapratāt, ka pasākumu organizēšana ir tas, ko vēlaties darīt?

 

Unda: Jaunu ideju radīšana, vīzijas un sajūtu nodošana savai komandai, paša pasākuma realizēšana – es no tā elpoju! Tas nav mans darbs, tas ir mans dzīvesveids! Ir apritējuši 10 gadi kopš mana pirmā pasākuma, esmu izveidojusi savu uzņēmumu un radījusi komandu, ar ko lepojos. Gandarījuma sajūta pēc katra pasākuma, kad visi viesi ir pavadīti un es ieleju krūzi  tējas, rada pateicības sajūtu par to, ka tieši šī ir arī mana darbības sfēra!

 

Laura: Man tas nāca ļoti negaidīti. Es pabeidzu bakalaura studijas žurnālistikā, pēc tam maģistratūru diplomātijā. Saliekot gūtās zināšanas un darba pieredzi pa gabaliņiem kopā, varbūt pat ir loģiski, ka esmu nonākusi pie pasākumu organizēšanas. Sākot strādāt šajā nozarē, es sapratu, ka tas ir tas, ko es meklēju, bet nebija tā, ka es apzināti uz to gāju.

 

Linda: Man ļoti patīk sabiedriskās attiecības, taču es sapratu, ka man tomēr kaut kā nedaudz pietrūkst.  Vienā brīdī es pat sāku naktīs (jo dienās nebija laika) gleznot. Tā es sapratu, ka man pietrūkst tieši radošās dzirksts. Apmeklējot pasākumus – seminārus un konferences, man ļoti patīk tas, ka formāts ļauj gūt daudz jaunu zināšanu un ideju. Tā arī iepazinos ar Undu, un pamazām izveidojās sadarbība. Šobrīd man tā ir iespēja veidot pasākumus citiem, vienlaikus spējot radoši izpausties.

 

Kas ir būtiskākais pasākuma organizēšanā?

 

Unda: Primāri – saprast organizētā pasākuma mērķi, jēgu. Tas vienmēr jādefinē gan saviem pasākumiem, gan kopā ar klientu. Otrs – atrast veidu, kā nodot pozitīvas emocijas un labās sajūtas pasākuma apmeklētājiem. Vados pēc Meijas Endželu (Maya Angelou), amerikāņu autores, dzejnieces, dejotājas un dziedātājas teiktā “Cilvēki aizmirsīs, ko jūs teicāt, cilvēki aizmirsīs to, ko jūs paveicāt, bet cilvēki nekad neaizmirsīs, kā jūs likāt viņiem justies” (“People will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”).

 

Linda: Viens no būtiskajiem faktoriem noteikti ir arī laika plānošana.

 

Laura: Droši vien vissvarīgāk ir jau pašā sākumā saprast klienta vēlmes un to, vai mēs domājam vienā virzienā. Tāpat, mums kā organizatoram, ir būtiski saprast, ko no mums gaida un vai mēs to varam piedāvāt.

 

Vai vienmēr ir svarīgi plānošanu uzsākt pietiekami laicīgi?

 

Linda: Jā, viennozīmīgi.

 

Unda: Laika pasākumu organizēšanā vienmēr šķiet par maz, lai vai cik laicīgi sāktu tā plānošanu, taču to var atsvērt ar izstrādātu darba plānu un profesionālu komandu.

 

Pasākums kā forma – cik daudzveidīgi tie ir šodien?

 

Linda: No vienas puses, formāts un ideja ir saglabājusies, no otras – ar katru jaunu pasākumu  organizatori mēģina piedāvāt jaunus risinājumus. No katra pasākuma, kas tiek organizēts, tiek gūta pieredze un tajā tiek mēģināts pilnveidoties. Vienam klientam var piedāvāt kaut ko ļoti specifisku, citam klasiskāku variantu, piemeklējot to radošo odziņu, kas padarīs pasākumu interesantu. Arī „Mārketnīcas viesistaba” savā ziņā ir nestandarta formāts – kaut kas starp lekciju un diskusiju, jo galvenais akcents ir tieši interaktivitāte, diskusija un auditorijas rosināšana uz līdzdalību.

 

Laura: Iespēju ir vairāk, bet tajā pašā laikā – ir grūtāk pārsteigt cilvēkus. Viņi ir bijuši tik daudz pasākumos un redzējuši tik daudz dažādu pieeju, ka ir grūti atrast tik oriģinālu ideju vai konceptu, kas liktu pēc tam teikt: „tas ir pasākums, kādā mēs nekad vēl nebijām bijuši!”.

Varbūt pārsteigums pamazām zaudē savu lomu?

 

Laura: Lai arī, protams, pasākuma saturs un organizatoriskā kvalitāte ir nozīmīgākais, pārsteiguma moments vienmēr ir svarīgs. Mēs vienmēr cenšamies pasākumus pārdomāt vissīkākajās detaļās, lai atrastu veidus, kā pārsteigt ar niansēm, lai pasākuma apmeklētājam būtu patīkami, ērti un rastos sajūta, ka par viņu ir padomāts un viņš ir gaidīts.

 

Linda: Ja cilvēks aiziet no konferences ar atziņu „es negaidīju, ka būs tik labi!”, mums jau ir izdevies viņu pārsteigt. Sajūta, manuprāt, ir „atslēgas vārds”. Mēs cenšamies savos pasākumos radīt to atmosfēru un gaisotni, kas liktu apmeklētājam justies īpašam un gaidītam.

 

Vai ir viegli uzminēt, kas būs piemērotākais auditorijai?

 

Laura: Ir būtiski saprast, ka katrai auditorijai ir raksturīgs kaut kas cits. Piemēram, koncepta nianses pasākumā mārketinga speciālistiem atšķirtos no tām, kur mērķauditorija būtu juristi. Protams, ne vienmēr izdodas uzreiz atrast piemērotāko risinājumu, bet mēs cenšamies paskatīties uz pasākuma niansēm no malas, ar potenciālo apmeklētāju acīm.

 

Vai var atļauties riskēt, piedāvājot neierasto?

 

Linda: Man liekas, ka primāri ir nepieciešami saprast: vai mums pašām tas patiktu? Vai mēs gribētu apmeklēt pasākumu, ja tas notiktu, piemēram, gaisa balonā? Ja mēs pašas spējam noticēt savai trakajaiidejai, tad tā kļūst daudz iespējamāka.

 

Unda: No biznesa viedokļa – visi riski ir jāizvērtē, pirms izlemt. No otras puses: kas neriskē, tas nevinnē!  Ir bijuši puni, no kā esam mācījušies, bet tas nenozīmē, ka tas mūs attur no riska un iespējas piedāvāt auditorijai aizvien jaunus formātus un idejas.

 

Kā pasākumu organizēšanas nozare ir mainījusies laika gaitā?

 

Unda: Pasākumu organizēšanas nozare ļoti cieta krīzes laikā, jo uzņēmumos darbinieku apmācības budžeti tika pamatīgi nogriezti. Beidzot jūtam, ka šī nozare sāk atdzīvoties un ir vērojams, ka konkurence pieaug.

Ja mēs runājam par pasākuma saturu, tad salīdzinājumā ar pirms-krīzes laiku, pasākumos vairāk tiek domāts, kā veidot komunikāciju ar konferences apmeklētāju, respektīvi, daļu pasākuma satura veido paši konferences apmeklētāji. Kāpēc? Jo pasākuma dalībnieki ir eksperti, ar savu pieredzi, apmeklējuši pasākumu ārpus Latvijas un dzirdējuši pasaulē slavenus lektorus, ekspertus, guru – konferences apmeklētajiem ir ļoti daudz, ko papildināt un teikt!

Mums ir sava vīzija, kā tas turpmāk attīstīsies. To vēl nevēlamies atklāt, bet ļoti nopietni šobrīd pie tā strādājam, lai mūsu pasākuma apmeklētājiem pasākumos būtu pieejamas inovācijas.

 

Kas ir aktuāli šogad?

 

Laura: Diskusijas veidošana ar dalībniekiem un auditorijas iesaiste, kā jau Unda minēja, tostarp, izmantojot tehnoloģiju iespējas. Piemēram, aptauja, kurā var piedalīties, izmantojot viedtālruņus, un kuras rezultāti pēcāk tiek parādīti uz ekrāna, vienkopus attēlojot aptaujas dalībnieku fotogrāfijas. Cilvēki uzreiz saņem atgriezenisko saiti un impulsu uzsākt tālākas sarunas par tēmu vai jautājumu.

 

Vai ir viegli piesaistīt ekspertus?

 

Linda: Tas ir atkarīgs no konkrētā laika un tēmas. Ir temati, kuriem ir vieglāk atrast ekspertus, kuri ir gatavi dalīties pieredzē. Vēl jāņem vērā, ka cilvēki ir aizvien aizņemtāki savos darbos un cilvēki sākšķirot, kam tieši viņi atvēlēs savu laiku.

 

Laura: Ekspertu piesaistē ir svarīgi, ka tiek veidotas ilgtermiņa sadarbības un radīta pozitīva personiskā pieredze. Ja eksperti iepriekš ir bijuši uz mūsu pasākumiem un redz, ka mēs tos veidojam kvalitatīvi, viņi labprāt piedalās jaunos projektos.

 

Unda: Arī ekspertam ir būtisks pamatojums, kāpēc tieši viņa iesaiste šajā pasākuma ir nepieciešama. Pasākuma jēga.

 

Vai uzņēmumi novērtē pasākumus, kā iespēju sevi parādīt?

 

Laura: Jā, novērtē. Pagājušajā gadā mums bija sadarbība ar nekustamo īpašumu uzņēmumu „Colliers International Latvija”, organizējot konferenci “Starptautiskās investīcijas nekustamajā īpašumā Latvijā 2014”. Ļoti labi varēja redzēt, ka viņi izprot būtību – parāda sevi un to, cik nozīmīgi spēlētāji viņi ir savā jomā, būdami gatavi organizēt tik lielu pasākumu nekustamo īpašumu nozarei.

Uzņēmumi, cits mazāk, cits vairāk, arī izmanto iespēju pasākumos parādīt savu identitāti.

 

Unda: Ir uzņēmumi, kas viennozīmīgi to novērtē un ļoti aktīvi izmanto savā komunikācijā. Bet noteikti novēlētu, lai šādu aktīvu uzņēmumu būtu vēl vairāk!

 

Vai ir viegli būt oriģinālam?

 

Laura: Nav viegli. Ja tu ar savām idejām gribi izcelties citu vidū, būt pamanāms, tas ir izaicinājums radošumam.  Idejām ir jāļauj nobriest un pašām attīstīties. Oriģināla ideja reizēm atnāk tajā brīdī, kad tu vismazāk to gaidi un tieši tas mēdz arī dot vislabāko rezultātu. Protams, ir ļoti vērtīgi rīkot prāta vētras ar kolēģiem.

 

Linda: Mūsdienās būt oriģinālam ir grūti. Ir ļoti vērtīgi kopā ar kolēģiem satikties un pārrunāt idejas, veidot diskusijas, kuru laikā iespējams nonākt pie kaut kā pilnīgi jauna, tāda, kas varētu cilvēkus patīkami pārsteigt.

 

Unda: Komandai un atmosfērai ir ļoti liela nozīme. Lai spētu radīt, ir jāatbrīvojas no ikdienas stresa un pateikt „nē!” sīkajiem parazītdarbiņiem, un ir jāspēj mūsu “trakā skrējiena laikmetā” uz brīdi apstāties, izvēdināt galvu. Tad idejas atnāk!

 

Please reload

Meklēt pēc atslēgvārdiem
Please reload

Arhīvs
Please reload